Direktlänk till inlägg 28 oktober 2014

Jag har kommit till Gotland!

Av Glenn - 28 oktober 2014 12:09

Idag har jag kommit till Visby på Gotland! Det var så spännande när jag hörde att kuvertet öppnades, vem skulle öppna och vart hade jag hamnat. Jag ska berätta mer om klassen jag kommit till längre fram, de har lovat att jag ska få stanna här i ungefär en vecka. Idag har jag fått se ringmuren, den var jättefin och väldigt lång. Klassen har lovat att jag ska få se mer av Visby och kanske kommer jag också att få mer av Gotland. Jag hoppas att jag ska få se raukar.    

             Hälsningar från Gotland,

Glenn


 
 
Ingen bild

Klass 4B

29 oktober 2014 14:26

Hej Glenn, hoppas att du mår bra. Vi har massor med frågor. Har du mött några andra älgar på Gotland eller finns det andra spännande djur där? Vi undrar också om du kan berätta lite mer om den där ringmuren vi såg på kortet. Har barnen någon typisk "Gotlandsmat" som de gillar? Hur kommer man till Gotland, åkte du båt? Finns det några kändisar som kommer från ön? Vi har som sagt massor med frågor och skriver snart igen.
Hälsningar 4B karl Johansskolan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Glenn - 23 november 2014 13:22

jag glömde ju att berätta att Agneta Andersson tagit OS guld i kanot . Alfred Nobel bodde i Karlskoga under några år och när han dog var hans hästar kvar i Karlskoga och på grund av detta så kom Nobelpriset att hamna i Sverige . Han startade upp AB...

Av Glenn - 23 november 2014 13:11

                   

Av Glenn - 23 november 2014 13:02

Hej ! När jag kom till klassen skrev man julhälsningar till barn i andra länder och elevrådet hade varit och köpt saker som man gjorde paket av för att skicka iväg till de barn som inte får så många julklappar som vi . Barnen tog mig med på en ru...

Av Glenn - 23 november 2014 12:58


 

Av Glenn - 23 november 2014 12:43

Hej ! Nu har jag varit en vecka i Karlskoga som ligger i landskapet Värmland men i Örebro län . Jag har varit hos år 4 på Bråtenskolan som ligger i de östra stadsdelarna . Karlskoga har ca 30 000 invånare . Staden är en industristad med många t...

Presentation


Hej! Det är jag som är Glenn. Häng med på min resa runt Sverige.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards